سختی کارهای سخت – Hard Thing About Hard Things

The Hard Thing About Hard Things

کار آفرین هستید یا در فکر کارآفرینی هستید؟

می خواهید هم موسس (CoFounder) و یا مدیر عامل باشید و برای کلی آدم کار ایجاد کنید؟
می خواهید برای خودتان کار کنید و آقای خودتان باشید؟
فکر می کنید همه چیز حله و همه مشکلات را در ذهن خود حل کرده اید؟
فکر می کنید ایده ای عالی دارید و آماده اید تمام مراحل رشد را با سرمایه گذاری طی کنید؟
و یا حتی ممکن است سرمایه گذار را هم پای کار دارید و خیلی خوشحالید که مشکلات دیگر حل شده!
و یا نه ممکن است همین الان شرکت خودتون رو داشته باشد و در حال رشدید؟
به دیگر شرکت ها نگاه می کنید که مدیران عامل چه قدر خوشحالند و انگار همه چیز را تحت کنترل دارند؟

کتاب های مدیریتی بسیاری خوانده اید و تمام تئوری های رشد و مدل های بیزینسی را بلدید؟
اما انگار یک جای کار میلنگه نه؟ ساخت مدل بیزینس و جواب به سوالات بیزینس پلن رو که بلدید، سرمایه گذاران هم که پای کارند و شرکت داره رشد میکنه… پس مشکل چیه چرا بقیه مدیر عاملا خوشحالند و ما کلی مشکل حل نشده داریم؟
نه انگار کلی از اون آدمای خوشحال هرروز دارن ورشکشته می شن یا شرکتشون رو با قیمت پایین میفروشند…
انگار سوالای سخت ساخت مدل بیزینسی و جذب نیرو و سرمایه گذار و … نبود اینا اون چیزایی هست که مدیران تو “زمان صلح” می نویسند.

سختی کار کجاست؟

از زبان بن هاروویتز می آورم: “سختی کار، تعیین هدف بزرگ، مهیج و جسورانه نیست؛ سختی کار، اخراج آدم ها بخاطر نرسیدن به آن هدف بزرگ هست. سختی کار، استخدام انسان های عالی نیست؛ سختی کار وقتی است که این انسان های عالی کم کم خود را محق می دانند و چیزهای نامعقول طلب می کنند. سختی کار چیدن ساختار سازمانی نیست؛ سختی کار، برقراری ارتباط بین آدم ها در ساختاری است که طراحی کرده اید. سختی کار، دیدن رویاهای بزرگ نیست؛ سختی کار، نیمه شب از خواب پریدن با عرق سرد است وقتی آن رویا به کابوس تبدیل شده است.”

البته برای این سختی ها هیچ نسخه واحدی وجود ندارد و این کتاب نیز قصد دادن نسخه نداشته است بلکه تجربه های بن هاروویتز است در طی سال ها. بسیاری از آن تجربه ها را قبلا و وبلاگ خود آورده و بازخودهایی هم در وبلاگ خود گرفته است. به گفته خودش این بازخوردها را نیز در جاهایی به کار برده و نتایجی داشته که اینبار او در این کتاب بسیاری از آنچه در درجایی گفته نشده است را بیان خواهد کرد.

Ben Horowitz

و اما این بن هاروویتز کیست؟

بن هاروویتز به انگلیسی Ben Horowitz، بدون شک یکی از بزرگترین و تاثیرگذار ترین کارآفرینان آمریکاست. در طی فعالیت خود چندین تجارت کوچک را به شرکت های میلیارد دلاری تبدیل نموده است. وی به همراه مارک اندرسون (سازنده مرورگر موزاییک و موسس شرکت نت اسکیپ) موسسه سرمایه گذاری خطرپذیر (Venture capital) “Andreessen Horowitz” که a16z هم نامیده میشه رو در سال 2009 تاسیس کردند. این موسسه در سال 2011 به بزرگترین موسسه سرمایه گذاری خطرپذیر دنیا تبدیل شد. از استارتآپ هایی که سرمایه گذاری کردند و حتما برای شما آشناست، میشه به اسکایپ و توییتر اشاره کرد. برای لیست کامل این سرمایه گذاری ها این لینک را ببنید. برای اطلاعات بیشتر از بن هاروویتز این لینک را ببنید و یا مطالعه کتاب را همین الان شروع کنید!

در مورد روند کتاب نیز باید بگم روند کتاب بالا و پایین داره و همش نکته یا همش خاطره نیست. نکته ها بجا در خاطرات و خاطرات بجا در نکته ها گنجونده شده و روند کتاب طوری هست که درگیرتون می کنه.

لینک ها و دانلودهای مفید:

حتما وبلاگ بن هاروویتز را که یکی از بهترین مراجع کارآفرینان هست دنبال کنید.

 

و اما خود کتاب …

The Hard Thing About Hard Things Epub
برای دانلود کتاب سختی کارهای سخت به زبان انگلیسی کلیک کنید.

 

 

The Hard Things About Hard Things AudioBook

ساعت هایی رو در ترافیک به سر می برید؟ یا از گوش دادن لذت می برید؟ پیشنهاد میدم کتاب صوتی رو که آقای کوین کنرلی به مدت 7 ساعت و 40 دقیقه بسیار عالی خونده گوش بدید.

برای دانلودکتاب صوتی کتاب سختی کارهای سخت کلیک کنید.

 

همچنین این کتاب به تازگی توسط آقای سعید قدوسی نژاد به فارسی ترجمه و توسط انتشارات آریانا قلم منتشر شده است. برای دانلود خلاصه کتاب فارسی کلیک کنید. می تونید این کتاب رو از این لینک تهیه کنید.

 

نظر یادتون نره! به دوستان خود نیز بگویید.