چیزی درباره ی خطاهای شناختی می دانید؟

میدانید کسانی در اطراف شما هستند که از این خطاها استفاده می کنند؟

میدانید چقدر از زمان، پول و زندگی خود را به خاطر این گونه خطاها از دست می دهید؟

درباره علم تصمیم گیری و تصمیم گیری علمی چقدر میدانید؟

آمادگی دارید کمی غمگین شوید؟ چون بعد از شناختنشان نیز به این راحتی ها از بین نمی روند. اینها از پدران و نسلهای قبل به ما رسیده و با ژنتیک انسان در آمیخته شده است.

بله شب تولدم این کتاب ارزشمند رو از دوست بسیار خوبم مهدیار عزیزی هدیه گرفتم. این کتاب پر از مثال هایی برای ماست از هر خطا. طوری که هم لمس می کنیم هم شیفته خوندن ادامش می شیم. هیچ کجا این همه خطا رو با هم پیدا نمی کنید!

مثلا چه خطاهایی؟

زمانت رو صرف کاری کرده ای که در آینده احساس کنی ارزشش رو نداشته؟ به انجام کاری که می دانی برایت مضر هست اسرار کرده ای؟ سهام خودتو خیلی دیر یا خیلی زود فروخته ای؟ موفقیت را نتیجه کار خودت و شکست را نتیجه تاثیر عوامل بیرونی دانسته ای؟ روی یک اسب به اشتباه شرط بسته ای؟

نویسنده کیست؟

دکتر رولف دوبلی (Rolf Dobelli) نویسنده، رمان نویس و کارآفرین سوئیسی هست. عمده شهرت او بخاطر تالیف هنر شفاف اندیشیدن بوده است که بسیار سریع موفق شد و در صدر کتاب های پر فروش آلمان قرار گرفت. این کتاب الان جزو پرفروشترین کتاب های جهان هست و به زبان های بسیاری از جمله فارسی ترجمه شده.

در نهایت این کتاب را به عنوان یکی از کتاب هایی که “حتما باید خوانده شود” برای “تمام افراد” توصیه می کنم.

 

لینک ها و دانلودهای مفید:

 

اصل کتاب به انگلیسی The Art of Thinking Clearly

کتاب The Art of Thinking Clearly

دانلود کتاب انگلیسی The Art of Thinking Clearly

 

کتاب صوتی The Art of Thinking Clearly

ساعت هایی رو در ترافیک به سر می برید؟ یا از گوش دادن لذت می برید؟ پیشنهاد میدم کتاب صوتی رو که آقای اریک کانگر بسیار خوب خونده گوش بدید. برای دانلود کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن کلیک کنید.

کتاب هنر شفاف اندیشیدن نشر چشمه

عادل فردوسی پور عزیز به همراه دو تن دیگر به درستی یکی از بهترین کتاب ها را انتخاب و ترجمه کرده اند و نشر چشمه این کتاب را چاپ کرده است. از این لینک می تونید این ترجمه را تهیه کنید.

همچنین خلاصه ای را نیز آقای محمد صالح فضلی تهیه نموده اند که می توانید از اینجا دانلود نمایید.(این خلاصه از سایت “یادداشت های یک آینده پژوه” تهیه شده است)

نظر یادتون نره! به دوستان خود نیز بگویید.